Home
Visie
Aanpak
Diensten
Waarde-innovatie
Cradle-to-cradle
Procesinnovatie
Jerry Rutten
Partners en netwerk
Contact

Diensten PassioFormance

Sociale innovatie

Diensten waarmee ik u kan helpen bij het ontwikkelen en werkend krijgen van vernieuwende ideeën, volgens de eerder beschreven aanpak.

Deze algemeen toepasbare aanpak heeft specifieke invullingen voor:

  • Waarde-innovatie: strategievorming
  • Procesinnovatie: ontwikkelen van processen
  • Veranderen van gedrag: veranderen van cultuur en gedrag
  • Ontwerpen met teams en projecten: begeleiding van ontwerpteams en projctteams

Ook is het mogelijk methodieken te combineren om samen met u en uw collega’s een analyse te maken van de performance en verbetervermogen van uw organisatie en deze drastisch te verbeteren.

Waarde-innovatie

Diensten waarmee ik u kan helpen bij het ontwikkelen van marktproposities (producten en diensten), positionering, strategievorming en duurzame samenwerking.

Procesinnovatie

Diensten waarmee ik u kan helpen bij het ontwikkelen van processen: beschrijven en documenteren, analyseren, (her)ontwerpen, implementeren en verbeteren van processen, inrichten van informatie en procesmanagement, trainen van processen (waarbij de deelnemers middels processpelsimulatie´s en rollenspelen het proces ervaren), implementeren van methodieken voor beschrijving en procesmanagement, opzetten van procesarchitecturen, opzetten van besturingsmodellen en opzetten van eisen voor informatiesystemen.

Veranderen van gedrag

Diensten waarmee ik u kan helpen bij het ontwikkelen en verbeteren van uw organisatie, met name op het gebied van cultuur en gedrag. Denk daarbij aan thema’s als klantgerichtheid, samenwerking, teamontwikkeling, productiviteit, ontwikkelen van best practices en veiligheid.

Bijna alle organisatieveranderingen, ook de meer technische veranderingen (bijvoorbeeld het invoeren van een CRM-toepassing), draaien in essentie om verandering van gedrag (in het voorbeeld van de CRM-toepassing draait het om delen van informatie en om samenwerken) en het is daarom essentieel de gedragsverandering niet als middel, maar als doel te zien (het uitwisselen van informatie is niet een middel om de CRM-toepassing te doen slagen, nee, de CRM-toepassing is een middel om de informatie uitwisseling te ondersteunen). Verandering van gedrag is door strijdige signalen weg te nemen: intenties versus beloning en organisatiedoelen versus de individuele ambities en doelen op teamniveau. 

Ontwerpen met teams en projecten

Diensten waarmee ik u kan helpen bij het begeleiden van multidisciplinaire ontwerpteams en projectteams. Bijvoorbeeld voor het begeleiden van complexe ontwerpprocessen als het ontwerpen van fabrieken en informatiesystemen, opstellen van projectplannen, business cases, risico-inventarisaties en actieplannen en het houden van groepsevaluaties.

Coaching

Diensten waarmee ik u kan helpen bij persoonlijke ontwikkeling: zingevingvraagstukken en veranderingen op het gebied van effectiviteit, en diensten voor bemiddeling bij conflicten.

Interim-management

Diensten waarmee ik u kan helpen bij het tijdelijk invullen van vacatures, dat kan zijn tijdelijke inzet van managers of professionals, maar ook inzet van interim-managers voor het begeleiden van veranderingen.


PassioFormance Organisatieontwikkeling BV | info@passioformance.com